پیش بینی و تحلیل قیمت طلا هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳

پشی بینی قیمت طلا

این هفته برای مردم خاورمیانه شروع عجیبی داشت. سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ یک ساختمان کنسولی ایران در سوریه مورد حمله اسرائیل قرار گرفت. پس از این موضوع مشخص بود که عملیاتی برای جبران آن از طرف ایران اجرا خواهد شد. همانطور که می‌دانید نااطمینانی و ریسک تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد. این موضوع خود را در قیمت دلار و تعیین قیمت انس جهانی که هردو در تعیین قیمت طلای آبشده داخل موثر هستند، نشان می‌دهد. به همین دلیل قیمت طلا در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ دربازار داخل و چه در انس جهانی بسیار پرچالش و پر نوسان بود. در ادامه به تحلیل و پیش بینی قیمت انس جهانی و طلای داخل در ادامه این هفته می‌پردازیم.

تحلیل و پیش بینی قیمت انس جهانی در ۱۵ تا ۲۰ آپریل ۲۰۲۴

آغاز عملیات ایران برعلیه اسرائیل باعث اوجگیری مجدد قیمت انس جهانی شد. این حملات در بامداد یکشنبه بازار را در شک فروبرد. بروز ناامنی در جهان یکبار دیگر سرمایه‌ها را مجذوب ایمنی و ثبات طلا نمود و سرمایه‌گذاران از بیم گسترش درگیری‌ها به خرید طلا روی آوردند. این موضوعات موجب شد تا انس جهانی به قیمت ۲۳۵۰ دلار برسد.

بااینحال همانطور که می‌دانید تنش افزایش نیافت. سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملیات را پایان یافته اعلام نمود (منبع). در ادامه نیز جلسۀ شورای امنیت با اسم «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی اقدام ایران علیه اسرائیل تشکیل شده بود، بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد. این موضوعات و آرامش پس از عملیات ((وعده صادق)) قیمت طلا را کاهش داد. بطور مثال معاملات S&P500 در روز ۰.۲۵ درصد افزایش یافت که نشاندهنده خوشبینی بازار به بازگشت آرامش است.

البته ناامنی در خاورمیانه هنز بطور کامل رفع نشده است. تهدیدات و تنش‌های نظامی می‌توانند قیمت انس جهانی طلا را در ادامه هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ یا ۲۰ آپریل ۲۰۲۴ به ۲۴۰۰ دلار برسانند. از سوی دیگر نیز این عوامل درتلاشند تا این هفته از قیمت انس جهانی طلا بکاهند:

  • احتمال تنش و بروز مشکلات نظامی پیچیده و گسترده در خاور میانه کم شده است.
  • افزایش تقاضا برای دلار درحال افزایش است.
  • تصمیمات فدرال رزرو در راستای کاهش تورم خواهند بود که بر قیمت طلا تاثیر منفی می‌گذارد.

پیش بینی قیمت انس جهانی در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ ( ۱۵ تا ۲۰ آپریل ۲۰۲۴) با تحلیل تکنیکال

تصویر بالا نمودار چهارساعتهXAUUSD را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید:

  • قیمت به نمودار متحرک ساده ۲۱ کندل در قیمت ۲۳۵۶ واکنش نشان داده‌است.
  • شاخص قدرت نسبی RSI سطح ۵۰ را اصلاح نموده است. RSI اکنون به ۵۳ رسیده که نشان می‌دهد هنوز امکان افزایش وجود دارد.
  • در صورت رشد قیمت ممکن است به ۲۳۷۳ و نهایتا ۲۴۰۰ برسد.
  • اگر کندل چهار ساعته زیر SMA-21 و قیمت ۲۳۵۶بسته شود، قیمت اصلاح خواهد شد.
  • این اصلاح ممکن است قیمت را به محدوده ۲۳۳۴ و یا حتی ۲۳۱۹ برساند.

تحلیل تکنیکال قیمت هر گرم طلای آبشده ۱۸ عیار در بازار ایران

نمودار بالا قیمت طلای ۱۸ عیار را در بازار ایران نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید، قیمت در یک کانال صعودی قرار دارد. پس از پایان درگیری‌ها و انتشار خبر ادامه‌دار نبودن عملیات‌های نظامی، قیمت کاهش یافت و نتوانست صعود در کانال را ادامه دهد. درواقع اگرچه قیمت در روز یکشنبه بسیار رو به بالا بود، وقایع ادامه روز، بازار را آرام نمود و باعث ایجاد یک انگالف نزولی در نمودار شد.

در طول هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ قیمت در دو محدوده حمایت خواهد شد. رسیدن قیمت به هریک از این مقاومت‌ها را می‌توان یک فرصت خرید کوتاه مدت دانست. بطور کلی نمودار به ما می‌گوید:

  • یکی از آنها کف کانال صعودیست. همانطور که می‌بینید، قیمت در روز دوشنبه نیز به مف کانال برخورد نموده اما دوباره رشد کرده است.
  • درصورت خروج قیمت از کف کانال، ریزش آن تا محدوده حمایتی سبزرنگ خواهد بود. یازار در این محدوده قبلا مقاومت خوبی ایجاد نموده است. همانطور که در نمودار می‌بینید، برخورد قیمت به این مقاومت در هفته گذشته انگالف صعودی بزرگی را شکل داده‌است.
  • در صورت رشد قیمت نیز احتمالا رشد در محدوده مقاومتی ۳۹۰۰۰۰۰ تومان متوقف شود.
  • شرط رسیدن قیمت در ادامه هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ به سقف کانال، عبور قدرتمند از مقاومت ۳۹۰۰۰۰۰ خواهد بود.

پس از تحریر

تحلیل و پیش بینی که مطرح نمودیم بر پایه آمار و علم اقتصاد استوار است. از طرف دیگر همواره جهان آبستن مسائلیست که در چند لحظه تمام معادلات را برهم می‌ریزند. بااینحال همانطور که می‌دانید قیمت طلا درحالت کلی و بطور پیوسته درحال افزایش است. این موضوع نیز تنها مختص ایران نیست و در تمام جهان برای حفظ ارزش پول در مقابل تورم از طلا استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاری در طلای آبشده یک تصمیم ایمن است که سودی تضمین شده‌ دارد. سرمایه گذاران هر ریزش و لاصلاح قیمت طلا را یک فرصت خرید بیشتر می‌دانند. شما می‌توانید از طریق پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلای آبشده پرنیان از طریق معاملات طلا کسب سود کنید.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه