پیش بینی قیمت طلا هفته آخر خرداد ۱۴۰۳

پشی بینی قیمت طلا خرداد هفته آخر 1403

خرداد پرماجرا و پرهیاهو ۱۴۰۳ رو به پایان است. خرداد امسال با سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور فقید آغاز شد. قیمت طلا تحت تاثیر این واقعه در آنروز ۷ درصد افزایش یافت. این افزایش البته در روز‍‌های بعدی تحت تاثیر روند نزولی طلای داخل و همچنین روشن شدن ابهامات ادامه نیافت. بااینحال خط روند نزولی طلا که از ۲۵ فرودین ۱۴۰۳ آغاز شده بود، در خرداد ۱۴۰۳ شکست. مسائلی چون انتخابات پیش رو، حساسیت‌های سیاسی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تنش در جنوب لبنان همچنان بازار را مستعد التهاب نگهداشته‌اند. در ادامه به پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته آخر خرداد ماه می‌پردازیم.

پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته آخر خرداد ۱۴۰۳

مهمترین رویداد هفته گذشته مطابق پیش بینی‌ قیمت طلای آبشده در هفته‌های قبل برای قیمت طلا، زورآزمایی ناحیه مقاومت مهم ۳۳۰۰۰۰۰ تومان با خط روند نزولی معتبری بود که از ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود. ناحیه ۳۳۰۰۰۰۰ تومانی بارها از ریزش قیمت طلای آبشده جلوگیری نموده بود. قیمت طلا بار‌ها پس از برخورد به آن رشد‌های ۶ تا ۸ درصدی را به ثبت رسانده بود. از سوی دیگر این افزایش‌ها عموما با برخورد به خط روند نزولی ناشی از آرامش بازار پس از روز‌های پرالتهاب فروردین ۱۴۰۳ متوقف می‌شدند.

پیش بینی قیمت طلای آبشده هفته آخر خرداد

هم اکنون قیمت از این خط روند نزولی عبور نموده‌است. درصورت ریزش‌های شارپ ممکن است در آینده این خط در نقش یک مقاومت ظاهر شود. هم اکنون قیمت طلای آبشده وارد یک ناحیه رنج شده و در روز‌های آینده مسیر جدیدش را برخواهد گزید. براساس پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد ۱۴۰۳ ممکن است قیمت برای مدتی در ناحیه ۳۳۰۰۰۰۰ تا ۳۴۰۰۰۰۰ در نوسان باشد. درصورت رد شدن از نواحی برای خرید باید حتما به تاییدیه‌ها دقت نمود.

اهمیت توجه به تاییدیه در روز‌هایی مانند ۵ خردادماه خود را نشان می‌دهند. همانطور که در تصویر می‌بینید قیمت طلا در ۴ خرداد ناحیه مقاومت ۳۳۰۰۰۰۰ تومان را شکست. بسیاری از افراد بدون صبر برای دیدن کندل تاییدیه ریزش قیمت، طلای خود را فروختند تا بیشتر متضرر نشوند. اما روز بعد قیمت رشد ۶ درصدی خود را که تا ۳ روز ادامه داشت، آغاز نمود.

انس جهانی طلا در هفته آخر خرداد ۱۴۰۳

همانطور که میدانید قیمت انس جهانی طلای آبشده از آمار‌های اقتصادی آمریکا متاثر می‌گردد. قیمت انس جهانی طلا همانند ۱۰ روز گذشته زیر EMA 100 خود در تایم فریم ۴ ساعته قرار دارد. قیمت در این ۱۰ روز دوبار تلاش نموده است تا از ناحیه مقاومت ۲۳۲۰ تا ۲۳۳۰ خارج گردد. بااینحال این تلاش هردوبار ناکام مانده است. هم اکنون نیز فروشندگان در تلاشند تا این ناحیه را به پایین بشکنند.

همانطور که قبلا گفتیم، چه معاملات سل چه بای باید با دیدن تاییدیه مناسب پس از شکست ناحیه مورد نظر انجام گیرد. اینکه اکنون بگوییم نایح از بالا خواهد شکست یا پایین، پیش بینی نیست، بلکه پیشگویی غیرعلمیست. برایش پیش بینی قیمت انس طلای آبشده در بازار جهانی در روز‌های واپسین خرداد دو گزینه وجود دارد:

  • قیمت ممکن است از سمت پایین محدوده خارج گردد. در این حالت باید منتظر دیدن تاییدیه و کندل‌های قانع کننده برای ادامه ریزش باشیم. در اینصورت قیمت انس جهانی طلای آبشده در روز‌های آخر خرداد می‌تواند تا ۲۲۸۹ کم شود.
  • حالت بعدی صعود طلا و شکستن ناحیه فعلی از بالاست. در این حالت اولین مقاومت در برابر رشد خز روند نزولیست که در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید.
پیش بینی قیمت اونس جهانی طلای آبشده در هفته آخر خرداد 1403

داده‌های اقتصادی مهم موثر بر قیمت انس جهانی طلای آبشده در هفته آخر خرداد ۱۴۰۳

داده‌های اقتصادی قدرت‌های بزرگ جهانی تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا دارند. مسائلی مانند روند کلی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی یا نرخ بهره آمریکا البته در تعیین جهت کلی نقش بسیار مهم و پررنگی دارند. از طرف دیکر آمار‌ها و اطلاعات اقتصادی بسیار زیلادی از کشور‌های بزرگ بطور هفتگی، ماهانه، سه ماهه و یکساله منتشر می‌گردند. این آمار‌‌ها ممکن است در روند کلی قیمت طلا تاثیر مستقیم نداشته باشند. بااینحال اگر نوسانگیر هستید باید با دقت آنها را زیر نظر بگیرید. مقایسه میزان اعلامی آنها با عدد قبلی و پیش بینی تاثیرات نوسانی بر قیمت انس جهانی طلا خواهد داشت.

در هفته پیش رو منتظر اعلام این آمار‌ها از اقتصاد آمریکا هستیم:

  • آمار نرخ بیکاری
  • شاخص تولید امپایر استیت
  • شاخص خرده فروشی
  • PMI

تاثیر داده‌ها بر قیمت جهانی طلا

همانطور که گفتیم برای پیش بینی تاثیر این مقادیر بر قیمت انس جهانی طلا باید عددی که اعلام می‌گردد را با قیمت قبلی و عددی که برای این شاخص پیش بینی می‌شد مقایسه نمایید. در فهرست بالا رشد همه موارد بجز بیکاری باعث ایجاد نوسانات منفی در قیمت طلا می‌گردد. بعنوان مثال فرض کنید عدد اعلام شده برای PMI از پیش بینی و عدد قبلی بیشتر باشد. در این حالت بازار نوسانات ریزشی را تجربه خواهد نمود.

این موضوع در مورد شاخص بیکاری صادق نیست. اگر این شاخص بیشتر از پیش بینی و عدد قبلی باشد، باید نوسانات مثبت را در قیمت طلای آبشده پیش بینی نمایید. البته همانطور که گفتیم این اطلاعات تنها برای نوسانگیران بازار کاربرد دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری در طلای آبشده با دید بلند مدت از طریق پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلا هستید، تاریخ ثابت می‌کند که هیچگاه زیان نخواهید نمود. عموما نوسانگیران با تجربه در بازار جهانی نیز از معامله در هنگام اعلام این آمار‌ها پرهیز می‌کنند. زمان‌ اعلام داده‌های اقتصادی پیش بینی قیمت انس جهانی در کوتاه مدت را با مشکلات عدیده‌ای روبرم نموده و ریسک معاملات را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه