پیش بینی قیمت طلا هفته اول خرداد ۱۴۰۳

هفته اول خرداد پیش بینی قیمت طلا

در روز‌های پایانی اردیبهشت همه چیز به سمت آرامش و ثبات پیش می‌رفت. هند قدم‌های جدید در سرمایه‌گذاری چابهار برداشته بود. بحث معافیت این سرمایه‌گذاری از تحریم‌های آمریکا نیز آغاز شده بود. از طرف دیگر مذاکراتی با آمریکا در عمان در جریان بود و تنش در قفقاز نیز با افتتاح سد مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان در کمترین حد ممکن بود. ریزش قیمت در سناریو‌های پیش بینی قیمت طلا هر ساعت قوی‌تر می‌شد. این آرامش البته با خبر ناگوار سقوط هلیکوپتر رییس جمهور از بین رفت. این موضوع نااطمینانی‌های سیاسی جدید ایجاد می‌کند. مطابق قانون معاون اول رییس جمهور متوفی موظف است تا در ۵۰ روز آینده انتخابات جدید ریاست جمهوری را برگزار نماید. این انتخابات در تاریخ ۸ تیر برگزار خواهد شد. تا آن زمان بازار شرایط خاص و ناپایداری را درپیش خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد ۱۴۰۳

خبر سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور در روز یکشنه ۳۰ اردیبهشت بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. البته قیمت طلا در این روز از ابتدا رو به افزایش بود. بااینحال خبر سقوط این صعود را قویتر نمود. قیمت طلای آبشده در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت نهایتا بالای ناحیه مقاومت ۳۵۰۰۰۰۰ تومان متوقف شد. از این حیث قیمت روز دوشنبه بسیار اهمیت زیادی داشت. همانطور که گفتیم روند کلی قیمت طلای آبشده در این روز‌ها بیشتر نزولی بنظر می‌رسد. از همین رو روز دوشنبه نیز قیمت به محدوده رنج بازگشت. بااینحال اکنون الگو‌های جدید در تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد سال ۱۴۰۳ به چشم می‌خورد.

نمودار پیش بینی قیمت طلا هفته اول خرداد 1403
نواحی مهم و تاثیر گذار در پیش بینی قیمت طلا برای هفته اول خرداد ۱۴۰۳

همانطور که می‌بینید یک خط روند نزولی بر اثر حرکات قیمت هر گرم طلای آبشده در روز‌های آخر اردیبهشت ۱۴۰۳ بوجود آمده‌است. این خط از ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تا کنون سه بار قیمت را به عقب رانده و هربار رسیدن قیمت به آن می‌تواند شرایط بازار را تغییر دهد:

  • قیمت ممکن است بتواند این خط روند را شکسته و خود را به محدوده ۳۵۰۰۰۰۰ برساند.
  • احتمال بالایی برای شکستن حمایت ۳۳۰۰۰۰۰ نیز وجود دارد. در اینصورت اولین واکنش قیمت ۳۲۰۰۰۰۰ خواهد بود.ا ممکن است بتوانید از این ناحیه برای خرید استفاده نمایید. البته بسیار مهم است تا قبل از خرید کندل‌های تاییدیه را درنظر بگیرید زیرا ممکن است قیمت پس از آن بیشتر کاهش یابد.
  • در صورت شکستن معتبر خط روند، بهتر است برای خرید منتظر پولبک به این خط باشیم.

بررسی قیمت انس طلای جهانی در هفته اول خرداد ۱۴۰۳

با توجه به بازه زمانی چهار ساعته، ا

نس جهانی طلای آبشده موضع مثبت و صعود را بدون تغییر نگه می‌دارد زیرا بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) کلیدی ۱۰۰ دوره‌ای با شیب رو به بالا قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه صعودی در حدود ۶۹.۰۰ قرار دارد، که نشان می دهد سطح حمایت احتمالاً باقی می ماند. از سوی دیگر، سطح حمایت ۲۴۲۰ دلاری تبدیل به مقاومت به عنوان سطح حمایت اولیه برای XAU/USD عمل می کند.

قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه پس از رسیدن به بالاترین رکورد قبلی، قدرت خود را از دست داد. فقدان کاتالیزورهای تازه در یک جلسه آرام از نظر داده های اقتصادی سطح بالا ممکن است روند صعودی فلز گرانبها را محدود کند. با این وجود، احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو)، تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دار، و تقاضای قوی ناشی از بانک های مرکزی و خریداران آسیایی ممکن است تا حدودی از فلز زرد حمایت کند.

نمودار پیش بینی قیمت اونس جهانی طلا در هفته اول خرداد 1403

معامله گران طلا نشانه های بیشتری از سخنرانی های اعضای فدرال رزرو آمریکا خواهند گرفت، به طوری که قرار است والر، ویلیامز، بار، بوستیک، کالینز و مستر فدرال رزرو بعداً در روز سه شنبه سخنرانی کنند. صورتجلسه FOMC مهمترین نکته در روز چهارشنبه خواهد بود.

سخنرانی اعضای فدرال رزرو پس از داده های CPI در هفته گذشته رویداد مهمی در هفته جاری است.

در بررسی سخنرانی مقامات فدرال رزرو به چه نکاتی برای پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد ۱۴۰۳باید توجه کرد؟

مقامات فدرال رزرو آمریکا از نظر مواضع شان پنج دسته هستند که شناختن مواضعشان در تحلیل ها بسیار کمک کننده خواهد بود:

  1. کاملا داویش که معتقداند نرخ بهره خیلی سریع باید کاهش پیداکند.
  2. متمایل به کاهش نرخ بهره.
  3. میانه روها که داده محور پیش میروند. آقای پاول در این دسته قرار دارند.
  4. نرخ بهره مدت طولانی تری میتواند ثابت بماند.
  5. هاوکیش که معتقد اند برای کاهش تورم نیاز نیست نرخ بهره افزایش یابد.

هرکدام از مقامات در حال حاضر درکدام دسته قرار دارند؟

با توجه به صورت جلسه آخرین نشست FOMC میتوان گفت فعلا هیچ کدام از مقامات در دسته کاملا داویش نیستند. مقامات : برنارد، ایوانس، بوستیک و دالی در دسته دوم هستند. آقای پاول، ویلیامز، کشکاری، بارکین و هارکر در دسته داده محور قرار دارند. مقامات: مستر، بومن و جورج در دسته چهارم هستند. و آقایان بولارد و والر در دسته شدیدا هاوکیش قرار دارند.

در حال حاضر ترند کلی فدرال رزرو چیست و تاثیر سخنرانی ها بر دلار و انس جهانی چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر ترند کلی  فدرال رزرو آمریکا در این هفته کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر است و سخنرانی اعضا اگر مخالف با تر ند کلی فدرال رزرو آمریکا باشد، میتواند باعث تقویت دلار و ضعیف شدن انس جهانی طلای آبشده شود و اگر همسو با ترند کلی (یعنی کاهی نرخ بهره در سپتامبر) باشد میتواند منجر به ادامه روند ضعیف دلار و صعود انس جهانی شود.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه