بررسی تاثیرات شاخص‌های اقتصادی آمریکا بر قیمت انس جهانی طلا

تاثیر اقتصاد آمریکا در قیمت اونس جهانی طلا

شاخص‌های اقتصادی یکی از مهمترین ابزار‌های پیش بینی قیمت طلا هستند. اگر علاقمند به نوسان گیری و سرمایه‌گذاری در طلای آبشده یا انواع دیگر طلا در بهترین سایت‌های معاملاتی هستید قطعا می‌توانید با تحلیل این داده‌ها نتایج بهتری از سرمایه‌گذاری خود کسب نمایید. همانطور که می‌دانید قیمت انس جهانی تاثیر زیادی بر قیمت طلای داخل دارد. صرف نظر از حباب طلای آبشده، قیمت طلای داخل از حاصلضرب قیمت انس جهانی در قیمت طلا بدست می‌آید. شاخص‌های اقتصادی آمریکا علاوه بر تاثیر بر قیمت انس ارزش دلار رانیز در بازار‌های جهانی مشخص می‌کنند. در ادامه شما را با این شاخص‌ها و وتاثیر هرکدام بر قیمت طلا آشنا می‌کنیم.

شاخص‌های تورمی

تورم یکی از مهمترین متغیر‌های اقتصادیست که تاثیر بسیار مهمی در زندگی و تصمیمات افراد دارد. محاسبه تورم اما با پیچیدگی‌های بسیار زیادی همراه است. یافتن پاسخ از میان این پیچیدگی‌ها نیازمند فعالیت‌های آماری گسترده است. خوشبختانه این فعالیت‌های آماری توسط سیستم‌های نظارتی کارآزموده انجام می‌شوند. در نهایت تورم نیز از چند بخش تشکیل می‌شود که به آنها شاخص‌های تورمی می‌گویند. شاخص‌های تورمی هرکدام بطور جداگانه اعلام می‌شوند و به بهترین تحلیلگران دید مهمی در مورد تغییرات تورم در آینده برای نوسان گیری طلا می‌دهند. هرکدام از این شاخص‌های تورمی نقش مهمی در تغییرات قیمت انس جهانی طلا دارند. در ادامه به بررسی مهمترین شاخص‌های تورمی می‌پردازیم:

شاخص تورمی CPI

این شاخص اقتصادی معیاری برای سنجش میزان تورم است. درواقع می‌توان گفت شاخص CPI خود میزان تورم را نشان می‌دهد. تغییرات این شاخص مهم اقتصادی تغییرات هزینه‌های زندگی مردم را مشخص می‌کند و معیار گران شدن یا ارزان شدن کالا‌ها و خدمات است. همچنین می‌توان با بررسی این شاخص ارزش پول یک کشور را بررسی نمود.

محققان عدد شاخص CPI را باتوجه به تغییرات کالا‌های زیر محاسبه می‌کنند:

  • مواد غذایی
  • خدمات پزشکی
  • حمل و نقل
  • آموزش
  • پوشاک
  • تفریح
  • انرژی
  • کالا‌های مصرفی خانوار
  • قیمت ملک

علاوه بر موارد بالا قیمت سوخت نیز رابطه مستقیمی بر افزایش یا کاهش CPI دارد. بطور خلاصه در این مورد می‌توان گفت که کاهش قیمت سوخت می‌تواند CPI را کاهش دهد. مسلما کاهش قیمت سوخت به معنای کمتر شدن هزینه حمل و نقل و تولید است. این کاهش هزینه خانوار را بصورت مستقیم و غیر مستقیم کم می‌کند. از طرف دیگر افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز تاثیر مشابهی در راستای افزایش قیمت و شاخص CPI خواهد داشت.

شاخص تورمی CPI آمریکا چگونه بر قیمت انس جهانی طلا تاثیر می‌گذارد؟

آنچه در رابطه با شاخص‌های تورمی اهمیت دارد، ارتباط آنها با پیش بینی و مقدار فعلی آنهاست. به همین دلیل اینکه بدانیم چه تاثیر شاخص اقتصادی بر قیمت طلا چه خواهد بود، باید مقدار واقعی آن را در زمان اعلام با مقدار پیش بینی و قبلی آن مقایسه نماییم. در اینصورت:

  • اگر CPI اعلام شده از عدد قبلی و پیش بینی شده بیشتر باشد، موجب تقویت دلار و کاهش قیمت انس جهانی می‌گردد.
  • اگر شاخص CPI در زمان اعلام از عدد قبلی و پیش بینی کمتر باشد تاثیر نوسانی مثبت و افزایشی بر نرخ طلا خواهد گذاشت.

شاخص تورم هسته یا Core CPI آمریکا

همانطور که گفتیم در شاخص CPI تورم بطور کلی محاسبه و اعلام می‌گردد. بااینحال در عناصر تشکیل دهنده آن یک ناهماهنگی وجود دارد. نوسانات انرژی و مواد غذایی نسبت به سایر متغیر‌های محاسبه CPI بسیار بیشتر هستند. این نوسانات باعث می‌شوند تا گاهی تاثیر غذاو سوخت بیشتر از سهم واقعیشان در سبد خانواده در محاسبات نقش ایفا کنند. این مشکل در برخی موارد باعث می‌شوند تا CPI آنقدر که باید قابل اتکا نباشد. به همین دلیل میزان رشد قیمت متغیر‌های CPI را به جز سوخت و مواد غذایی تحت شاخص تورمی دیگری بنام CORE CPI یا تورم هسته منتشر می‌کنند.

برای مثال در چین در دوران کرونا Core CPI افزایش یافته بود اما CPI کاهشی بود. در آن روز‌ها به دلیل بود قرنطینه مصرف انرژی کم شده بود. این کاهش مصرف و تعطیلی مدارس و ادارات، قیمت نفت، سوخت و حامل های انرژی را کاسته بود. ما از بررسی این دوتا شاخص اقتصادی متوجه میشویم که چیزی که باعث شده بود CPI کاهش یابد، غذا یا انرژی بود.

تاثیر شاخص CORE CPI آمریکا بر قیمت طلا

  • این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.
  • اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

شاخص مخارج مصرف شخصی PCE

شاخص‌های تورم و تورم هسته اطلاعات مهمی را در مورد اوضاع کلی اقتصاد در اختیار تحلیل گران و سیاستگذاران قرار می‌دهند. سیاستگذار نیز باتوجه به آنها سعی می‌کند تا با ابزار‌هایی مانند نرخ بهره رابطه تاورم و بیکاری را تنظیم نموده و از این طریق رفاه اقتصادی شهروندان را متعادل سازد. در همین راستا یک شاخص اقتصادی و تورمی دیگر وجود دارد تا به سیاستگذار را بنوعی در جریان اقتصاد خانوار قرار دهد. این بررسی در قالب شاخص مخارج مصرف شخصی PCE منتشر می‌گردد. بهترین سایت برای چک کردن این شاخص مهم نوسان گیری طلا فارکس فکتوریست.

شاخص تورمی مخارج مصرف شخصی PCE میزان مصرف و خرید افراد جامعه در دوراه زمانی مشخص را بررسی می‌کند. تمرکز این شاخص بر دسته‌های کالایی زیر است:

  • کالا‌های بادوام
  • کالا‌های بی دوام
  • خدمات

بعنوان مثال کاهش شاخص مصرف شخصی PCE به این معنیست که مصرف و خرید افراد جامعه کم شده و سیاست‌های انقباضی موفقیت آمیز بوده‌اند. این نتیجه ممکن است سیاستگذار را در اجرای ادامه سیاست انقباضی مردد کند. اهمیت دیگر این شاخص به این دلیل است که از آن برای تخمین میزان تقاضای جامعه استفاده می‌کنند. تقاضا چیزی ست که بر تصمیم های فدرال رزرو تاثیر مستقیم دارد.

شاخص مصرف شخصی PCE آمریکا چه تاثیری بر قیمت انس جهانی طلا دارد؟

این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی طلا (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

شاخص اطمینان مصرف کننده CCI و تاثیر آن بر قیمت انس جهانی طلا

شاخص تورمی اطمینان مصرف کننده نشانگر خوشبینی یا بدبینی مصرف کنندگان نسبت به آینده است. این موضوع تاثیر بسیار مهمی بر تصمیمات سیاستگذار دارد. خوش بینی یا بدبینی افراد نسبت به اقتصاد درواقع میزان خرج یا پس انداز آنها در ماه‌های آتی را نشان خواهد داد. شاخص اطمینان مصرف کننده CCI بطور غیر مستقیم می‌گوید که آیا افراد پول خود را خرج می‌کنند و یا بیشتر میل به پس انداز خواهند داشت.

شاخص تورمی اطمینان مصرف کننده تاثیر مهمی بر قیمت انس جهانی طلا دارد. اگر عدد از میزان پیش بینی‌ها و دوره قبل بیشتر باشد، قیمت جهانی انس طلا را با نوسانات منفی مواجه خواهد نمود.

شاخص قیمت تولید کننده یا PPI آمریکا و انس جهانی

اهمیت شاخص قیمت تولید کننده تنها در مورد تاثیر آن بر قیمت انس جهانی طلا نیست. این شاخص اطلاعات عمیقی از تولید کالا در یک کشور را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد. PPI یا شاخص قیمت تولید کننده تغییرات قیمت تمام شده تولید کالا یا خدمات را نشان می‌دهد.

تاثیر PPIبر قیمت انس جهانی طلا

اگر این شاخص نسبت به عدد قبلی و عدد پیش بینی افزایش یابد به این معنی ست که چون قیمت تولید افزایش یافته در آینده قطعا قیمت های بالاتری را خواهیم داشت . پس این یک شاخص تورمی پیش رو است که میتونیم با تحلیل وبررسی این شاخص متوجه CPI بشویم.

  • اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.
  • از طرف دیگر اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) می‌گذارد.

تراز تجاری آمریکا

تراز تجاری یکی دیگر از شاخص‌های مهم تورمی در هر اقتصاد است. این شاخص بطور خلاصه تفاوت میان واردات و صادرات را نشان می‌دهد. در اقتصاد‌های نفتی مانند ایران البته گاهی برای اطلاعات دقیقتر باید تراز تجاری غیر نفتی را مورد بررسی قرار داد. بااینحال در حالت کلی این شاخص تا حد زیادی نشان می‌دهد که سمت و سوی هر واحد پولی به کدام سمت است. درواقع تفاضل میان واردات و صادرات هر کشور دورنمایی از میزان تقاضا برای واحدپول را نشان می‌دهد. اینجاست که این شاخص در قیمت انس جهانی طلا تاثیر می‌گذارد. درواقع زمانیکه تراز تجاری آمریکا رو به بالا باشد نشان می‌دهد صادرات درحال رشد است. در اینحالت درواقع تقاضا برای دلار بیشتر می‌گردد و این موضوع بر تصمیمات فدرال رزرو تاثیر خواهد داشت.

بطور خلاصه می‌توان تاثیر تراز تجاری آمریکا بر قیمت جهانی طلا را بدین شرح توضیح داد:

  • این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود، تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی طلا (به صورت نوسانی) خواهد داشت.
  • اگر عدد  actual شاخص تراز تجاری از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

تاثیر شاخص‌های تولیدی آمریکا بر قیمت انس جهانی طلا

تاثیر GDP آمریکا بر قیمت انس جهانی طلا

این شاخص بیانگر مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی که در داخل کشور توسط عوامل تولید داخلی وخارجی درمدت زمان معین معمولا (یک ساله تولید) می‌شود است. GDPدر واقع رشد اقتصادی و میزان فعالیات‌های اقتصادی یک کشور را نشان می‌دهد.

این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

شاخص مدیران خرید PMI

این شاخص روند غالب اقتصادی تولید و خدمات در ماههای آینده را به ما میدهد و با بازار سهام ارتباط مستقیم دارد. از مدیران شرکت‌های خرید نظر سنجی‌هایی میکنند که بتوانند سلامت اقتصاد را بررسی کنند. شاخص مدیران خرید PMI اطلاعاتی در غالب ارقام شاخص درباره عملکرد شرکت‌ها به ما می‌دهد. این اطلاعات به این دلیل مهم هستند که ما متوجه می‌شویم مدیران چه مقدار دستورات خرید جدید دریافت کرده‌اند. آنها نهایتا به همان نسبت باید مواد اولیه بخرند و مواد اولیه را تبدیل به محصولات کنند. شاخص مدیران خرید PMI به سیاستگذاران اقتصادی دیدی برای آینده می‌دهد تا بتوانند روند تولید را در دوره‌های آینده با دقت بالایی تخمین زده و بر اساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی نمایند. این اطلاعات در تخمین PMI تاثیر دارند:

  • زنجیره تامین
  • میحط اشتغال
  • تولیدات
  • عرضه کننده ها
  • سطح و تعداد کالاهای داخل انبار
  • New Orders  یا همون دستورات و تقاضاهای خرید که مهم ترین دیتا میباشد.

 این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود، تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) می‌گذارد.

ISM شاخص مدیران خرید مختص ایالت متحده آمریکا

این شاخص درواقع همان  شاخص PMI مختص ایالت متحده آمریکا است. این شاخص بر اساس نظر سنجی از مدیران خرید بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی محاسبه می‌گردد. ISM را بعنوان یکی از شاخص‌های کلیدی از وضعیت اقتصادی ایالت متحده آمریکی می‌شناسند. ISM در اولین روز کاری هرماه منتشر می‌گردد. اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر باشد تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

از طرف دیگر اگر عدد  اعلام شده از میزان پیش بینی و عدد دوره قبل کمتر باشد،  تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

شاخص مدیران خرید مختص آمریکا ISM بنوعی بعنوان یک دماسنج اقتصادی نیز کاربرد دارد. اعداد ۵۰ به بالا بیانگر اوضاع خوب اقتصادی و اعداد زیر ۵۰ بیانگر احتمال رکود می‌باشد.

شاخص سفارشات کالای بادوام

کالاهای بادوام کالاهایی هستند که طول عمر سه سال یا بیشتر را دارند. این شاخص دومین شاخص مهم تولید در آمریکاست که اداره سرشماری ایالت متحده آمریکا به صورت ماهانه منتشر میکند. علت اهمیت این شاخص آنست که به ما یه بینشی راجع به زنجیره تامین تولیدات شرکت‌ها می‌دهد. برخلاف سایر شاخص‌ها این مورد نوسانات بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که باید آنرا بصورت روند و ترند بررسی نمود.

 Ratail sles شاخص خرده فروشی

این شاخص میزان پول خرج شده برای کالاهای نهایی بادوام و بی‌دوام را می‌سنجد. درواقع میزان درصد تغییرات فاکتورها در کل فروشی‌های کالاهای نهایی بادوام و بی دوام در یک دوره مشخص را بررسی میکند تا میزان رشد قیمت درکالاهای نهایی بادوام و بی دوام که توسط مصرف کنندگان مورد استفاده قرار میگیرد را بررسی کند.

اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

به طور خلاصه عددهای بالا نشان دهنده افزایش تقاضای مصرف کننده‌ها و افزایش فروش شرکت‌هاست.

شاخص‌های مربوط به اشتغال و بیکاری

NFP  شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی

اشتغال بخش غیر کشاورزی NFP یک شاخص اشتغال بخش دولتی وخصوصی ایالت متحده آمریکاست که تعداد حقوق بگیران ماه گذشته را در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر میکند که موارد زیر شامل این آمار نیستند:

  • افراد شاغل در بخش کشاورزی
  • مشاغل خانگی
  • شغل های عام المنفعه

NFP  یک شاخص مهم اقتصادی ست که بر روی انس جهانی تا ثیر زیادی دارد . و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبتبر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

ADP شاخص تغییرات اشتغال در بخش خصوصی و غیر کشاورزی

این شاخص برای ارزیابی وضعیت اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی  ایالت متحده آمریکا توسط یه سازمان خصوصی به صورت ماهانه در اولین چهارشنبه هر ماه میلادی منتشر میشود و اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

 Unemployment Rateشاخص نرخ بیکاری

این شاخص در اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر میشود که بیانگر درصد کل افراد بیکار در جامعه که به دنبال کار هستند. اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت.

Unemployment Claims شاخص مدعیان بیکاری

این شاخص هرهفته توسط وزارت کار ایالت متحده آمریکا در روز پنجشنبه منتشر میشود که افراد متقاضی دریافت بیمه و مزایای بیکاری را شمارش میکند. در واقع این شاخص بیانگرافرادی ست که در زمانی که بیکار هستند و به دنبال کار هستند، هزینه هایی مانند اجاره، وام مسکن و خواربار را دریافت میکنند. ادعای بیکاری به افرادی که داوطلبانه شغل خود را ترک کرده اند یا افرادی که از شغل خود اخراج شده اند، داده نمی شود. با این شاخص میزان بیکاری در آینده را میتوانیم حدس بزنیم ولی چون خیلی نوسان دارد بهترین شیوه تحلیل این شاخص این است که از میانگین چهار هفته ای استفاده کنیم.

اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. به طور خلاصه هر چه این آمار بیشتر منتشر شود به معنای افزایش و زیاد شدن بیکاری در اون کشور است که بر روی ارزش ملی پول اون کشور تاثیر منفی دارد.

افراد مدعیان بیکاری به دو دسته تقسیم میشوند که این تقسیم بندی خودش دوتا شاخص جدا و مهم هستند :

  1. Initial Jobless Claims شاخص مدعیان بیکاری جدید (افرادی که برای اولین درخواست بیمه میکنند)
  •  Continuing Jobless Claims شاخص مدعیان بیکاری تداوم یافته (افرادی که از قبل مطالباتشان ادامه دارد)

انواع مدعیان بیکاری

در ادامه این دو شاخص  را توضیح میدهیم و تاثیر اختلاف این اعداد بر انس جهانی را بررسی میکنیم.

  • Claim شاخص مدعیان بیکاری جدید:  این شاخص بیانگر افرادی که برای اولین بار درخواست بیمه میکنند و اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود به معنای افزایش بیکاری ست و به همین دلیل تاثیر منفی بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. به طور خلاصه هر چه این آمار بیشتر منتشر شود به معنای افزایش و زیاد شدن بیکاری در اون کشور است که بر روی ارزش ملی پول اون کشور تاثیر منفی دارد.
  •  شاخص مدعیان بیکاری تداوم یافته:  این شاخص بیانگر افرادی که از قبل مطالباتشان ادامه دارد . اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود به معنای افزایش بیکاری ست و به همین دلیل تاثیر منفی بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. به طور خلاصه هر چه این آمار بیشتر منتشر شود به معنای افزایش و زیاد شدن بیکاری در اون کشور است که بر روی ارزش ملی پول اون کشور تاثیر منفی دارد.

Average Hourly Earning شاخص میانگین حقوق و دست مزدها

این شاخص بیانگر آمار درآمد ساعتی و دستمزدهای حق بیمه کارکنان تولید در معدن ،  کارکنان بخش ساخت و ساز و کارکنان غیر نظارتی در صنایع ارائه دهنده خدمات میباشد. این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را از نوسان گیری طلا کسب نمایید، باید این اخبار را از سایت‌ معتبر دنبال نمایید.

نرخ بهره آمریکا و قیمت جهانی انس طلا

نرخ بهره یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی هرکشور است که با ارزش ملی پول آن کشور رابطه مستقیم دارد. این شاخص نرخی ست که بانک مرکزی بابت جلوگیری از کم شدن ارزش ملی پول کشورش از افرادی که وام گرفته اند ، به صورت ماهانه دریافت میکند. این شاخص در زمان انتشار داده اگر عدد actual از عدد های forecast و previous  بیشتر منتشر شود تاثیر مثبت بر روی دلار آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر منفی بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. و اگر عدد  actual از عدد های forecast و previous  کمتر منتشر شود تاثیر منفی بر روی آمریکا (به صورت نوسانی) و تاثیر مثبت بر روی انس جهانی (به صورت نوسانی) خواهد داشت. نرخ بهره تاثیر مهمی بر کنترل تورم دارد بانک های مرکزی با کنترل نرخ بهره میزان تورم و بیکاری متعادل نگه میدارند.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه