پشی بینی و تحلیل قیمت طلای آبشده هفته سوم اردیبهشت

هفته سوم اردیبهشت

شرایط قیمت هم در بازار جهانی انس طلا و هم در طلای آبشده در چند هفته اخیر آرام بوده‌است. این روند البته این روند همواره ممکن است با افزایش تهدیدات تغییر کند. درحال حاضر که این نوشتار را منتشر می‌کنیم، سرنوشت قیمت هفته به آغاز شدن یا نشدن دور جدید درگیری‌ها در فلسطین گره خورده است. به گزارش عصر ایران، ارتش اسرائیل به فلسطینیان ساکن در بخش های شرقی رفح اعلام کرده که این مناطق را تخلیه کنند. (لینک خبر). اگر درگیری آغاز گردد، پیش بینی‌های مربوط به کاهش قیمت طلای آبشده داخل به تاخیر خواهند افتاد و ممکن است الگو برای مدتی تغییر کند. در ادامه به بررسی بازار جهانی انس طلا و قیمت طلای آبشده داخل می‌پردازیم.

پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته سوم اردیبهش با تحلیل تکنیکال

همانطور که در ابتدا نوشتیم، عوامل امنیتی سایه ریسک را بر بازار این هفته پرریسک‌تر نموده‌اند. بااینحال نواحی و سناریو‌ها براساس تحلیل تکنیکال تقدیم شما می‌گردند. این تحلیال‌ها براساس نواحی مشخص شده در نمودار مشخص می‌کنند که درصورت صعود یا نزول حدود قیمتع کجا خواهد بود. در هرکدام از ایستگاه‌ها نیز باید قبل از تصمیم به خرید یا فروش به دنبال کندل‌هایی باشیم که حرکت بعدی را تایید می‌کنند. آنچه در نوسانگیری از بازار طلا اهمیت دارد، اهمیت دادن به تاییدیه‌های روند قیمت است.

هفته دوم اردیبهشت طلا در یک ناحیه مهم قیمتی قرارداشت. این ناحیه را یک گپ در فروردین‌ماه ایجاد نموده بود و واکنش قیمت طلا به آن بسیار حساس بود. قیمت طلا پس از برخور به ناحیه تا مقاومت ۳۵۰۰ رشد نمود. این رشد یک سود حدود ۳.۵ درصدی را در یکروز برای خریداران در ناحیه برخورد با ناحیه گپ بهمراه داشت. اهمیت توجه به تاییدیه‌ها نیز در نجات دادن سود کسب شده به چشم می‌آید. همانطور که می‌بینید کندل روز بعد اصلا توان افزایش دادن قیمت را ندارد. این موضوع یک علامت خطر برای نوسانگیرانیست که می‌خواهند بطور روزانه معامله نموده و از بازار خارج گردند.

قیمت طلای ۱۸ عیار آبشده در بازار داخل در دوهفته گذشته یک جرکت شارپی نزولی داشته است. در هفته گذشته نیز قیمت بین مقاومت ۳۵۰۰۰۰۰ تومانی و حمایت ۳۳۰۰۰۰۰ در نوسان بود. این نوسان یک تراکم ایجاد نموده‌است.

سناریو‌های پیش رو برای هفته سوم اردیبهشت

  • اولین مقاوت طلا در ناحیه ۳۵۰۰۰۰۰ تومان قرار دارد. همانطور که می‌بینید قیمت طلا یکبار در شکستن آن ناکام مانده‌بود. اکنون نیز درصورت برخورد قیمت با آن مشاهده تاییدیه برای صعود بسیار مهم است. اگر طلا را در ناحیه ۳۳۰۰۰۰۰ خریده‌اید، باتوجه به نوع برخورد با قیمت ۳۵۰۰۰۰۰ ، این ناحیه می‌تواند برای سیو سود مناسب باشد.
  • در صورت ریزش احتمالا اولین حمایت پیش روی قیمت طلای آبشده در ناحیه ۳۳۰۰۰۰۰ تومان باشد. اگر قصد خرید دارید توصیه می‌کنیم در آن ناحیه نیز قبل از خرید، واکنش قیمت را درنظر بگیرید. یک کندل قدرتمند می‌تواند شما را بابت صعود قیمت پس از برخورد با ناحیه مطمئن سازد.

تحلیل و پیش بینی قیمت جهانی انس طلا ۶ تا ۱۰ می ۲۰۲۴ مصادف با هفته سوم اردیبهش ۱۴۰۳

قیمت طلا (XAU/USD) در جریان معاملات روز دوشنبه اروپا، روند نزولی دو روزه را پشت سر گذاشت. گزارش‌های ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از سوی فدرال رزرو آمریکا را افزایش داده است. این موضوع از دو جهت قیمت طلا ا افزایش می‌دهد:

  • کاهش نرخ بهره از ارزش دلار آمریکا می‌کاهد. این کاهش، افزایش قیمت انس جهانی طلا را در پی خواهد داشت.
  • نرخ بهره پایین‌تر هزینه فرصت سرمایه گذاری در طلا را کاهش می‌دهد. کاهش هزینه نیز منجر به افزایش تقاضا و قیمت انس جهانی طلا در هفته سوم اردیبهشت خواهد شد.

معامله گران طلا در این هفته فدسپیک را زیر نظر خواهند داشت. توماس بارکین و جان ویلیامز از فدرال رزرو قرار است روز دوشنبه سخنرانی کنند. پیام ناخواسته مقامات فدرال رزرو ممکن است XAU/USD را بیشتر تقویت کند.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه