پیش بینی و تحلیل قیمت طلا هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

هفته دوم اردیبهشت

تحلیل قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته دوم اردیبهشت

با فروکش کردن نگرانی‌های جنگ، قیمت طلا در کشور آرام گرفت. همچنین در این روز‌ها شاهد کاهش التهاب در بازار‌های خودرو و دلار نیز بودیم. نرخ دلار در هفته گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر نیز رسانه‌ها بحث مالیات بر عایدی سرمایه را دوباره مطرح نموده‌اند. این موضوع نگرانی‌هایی را برای خریداران بازار طلا ایجاد نموده‌است. طلای جهانی نیز افت حدودا ۲ درصدی داشته است.

فعالان بازار درحال حاضر امید‌هایی به پذیرش صلح و سازش در فلسطین یافته‌اند. البته پیش بینی تصمیم اسرائیل برای حمله یا عدم حمله به رفح تاثیر بسیار سنگینی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. از طرف دیگر نیز بحث مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در پیچ و تاب تصویب در مجلس و شورای نگهبان است. بخاطر داشته باشید که هیچ قانون مالیاتی تا زمان ابلاغ به سازمان امور مالیاتی اجرایی نمی‌گردد و این قانون هنوز فاصله بسیار زیادی با این مرحله دارد.

از طرف دیگر اخبار و شایعات دیگری نیز به کاهش التهاب طلا در این مدت کمک کردند. یکی از مهمترین این اخبار سفر همزمان مقامات اقتصادی کشورمان به عربستان بود. این سفر برای شرکت در اجلاسی اقتصادی انجام گرفت. حضور همزمان بلینکن در عربستان شایعاتی در مورد امکان مذاکرات در عربستان را ایجاد نمود.

پیش بینی و تحلیل تکنیکال طلای آبشده داخل در هفته دوم اردیبهشت

قیمت طلا در هفته گذشته براساس سناریو نزولی هفته گذشته ما پیش رفت. قیمت طلای آبشده و هرگرم طلای ۱۸ عیار در انتهای هفته قبل از کانال نزولی خارج شده بود. در ادامه هفته اول اردیبهشت نیز تا ناحیه مهم تقاضا مهم ۳۵۰۰۰۰۰ تومانی افت نمود. همانطور که گفته بودیم، در این ناحیه نیز باید برای صعود یا نزول منتظر تاییدیه می‌ماندیم. همانطور که می‌بینید درحال حاضر قیمت در یک گپ قیمتی بسیار مهم قرار دارد.

قیمت هر گرم طلای آبشده ۱۸ عیار ایران عموما در ابتدای آغاز بکاربازار با گپ همراه است. بااینحال گپ‌هایی که در قیمت بیشتر از ۳۰۰۰۰۰۰ تومان اتفاق می‌افتند، برای تحلیل و پیش بینی قیمت طلا اهمیت بسیار بیشتری از سایر گپ‌ها دارند. دلیل این اهمیت نیز اینست که این گپ‌ها برای اولینبار در تاریخ است که بوجود می‌آیند. این موضوع سبب می‌شود تا واکنش قیمت به آنها متفاوت باشد.

در ادامه هفته پس از تعیین تکلیف قیمت در گپ ۳۴۰۰۰۰۰ تومان، دو اتفاق پیش بینی می‌گردد:

  • قیمت در صورت تغییرروند تا ناحیه ۳۵۰۰۰۰۰ تومان رشد خواهد نمود. همانطور که می‌بینید، قیمت با شکستن ناحیه سبز آن را از یک حمایت به یک مقاومت تبدیل نموده‌است.
  • در صورت ادامه روند اولین هدف قیمت مقاومت ۳۲۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود.

تحلیل و پیش بینی قیمت انس طلای جهانی ۲۹ آپریل تا ۳ می ۲۰۲۴

از نظر تحلیل تکنیکال، جهش هفته گذشته از سطوح زیر ۲۳۰۰ دلار در نزدیکی ۲۳۵۲-۲۳۵۳ دلار با رد مواجه شد. با این حال، ریزش بعدی کمی انعطاف پذیری زیر SMA 100 ساعته را نشان داد و در نزدیکی منطقه ۲۳۲۰ دلاری (۲۳.۶ درصد سطح فیبو) متوقف شد. این ناحیه اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. شکست مداوم پایین‌تر می‌تواند قیمت طلا را در برابر آزمایش مجدد نوسانات پایین هفته گذشته، در حدود منطقه ۲۲۹۲-۲۲۹۱ دلار، قبل از سقوط به حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۲۶۸-۲۲۶۵ دلار آسیب پذیر کند.

قیمت طلا تلاش می‌کند تا از رشدهای اندک خود که در دو روز معاملاتی گذشته به ثبت رسیده است، سرمایه‌گذاری کند و در اولین روز از هفته جدید کاهش یافته است، اگرچه روند نزولی همچنان کاهش یافته است. انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را به تعویق می اندازد، با انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه مجدداً تأیید شد که به تورم همچنان چسبنده اشاره کرد. علاوه بر این، لحن کلی مثبت در بازارهای سهام به عنوان عوامل کلیدی تضعیف تقاضا برای فلز گرانبهای امن شناخته می شود.

در همین حال، دلار آمریکا (USD) با عرضه جدید مواجه شد. علاوه بر این، جنگ طولانی روسیه و اوکراین خطرات ژئوپلیتیکی را در بازی نگه می‌دارد و به محدود کردن روند نزولی قیمت طلا کمک می‌کند. معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند در حاشیه نشست دو روزه مهم FOMC که از روز سه شنبه آغاز می شود و داده های کلان کلیدی ایالات متحده که در آغاز ماه جدید برنامه ریزی شده است، منتظر بمانند، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP).

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه