پیش بینی و تحلیل قیمت طلا هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۳

هفته اول اردیبهشت

بازار طلا و قیمت طلای آبشده پس از نوسانات و هیجان‌های بسیار بلاخره به ایستگاه آرامش نزدیک شده است. این آرامش هم در بازار جهانی و هم در طلای آبشده بازار داخل قابل مشاهده است. وقایع سورئال فروردین‌ماه بطور عجیبی بازار را تحت تاثیر قرار دادند. در سطح جهانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، پاسخ ایران، درگیری‌های اوکراین و … بازار جهانی پرالتهاب نمودند. قیمت طلای داخل نیز تحت تاثیر این عوامل به همراه پایان ماه مبارک رمضتان و آغاز روز‌های کاری سال ۱۴۰۳ شرایط خاصی داشت. بااینحال براساس تحلیل‌ها پیش بینی‌ می‌شود اردیبهشت ۱۴۰۳ روند متفاوتی با ماه اول سال شمسی داشته باشد. در ادامه به تحلیل و پیش بینی قیمت طلا در هفته اول اردیبهش سال ۱۴۰۳ و قیمت انس جهانی در ۲۲ آپریل تا ۲۷ آپریل ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت انس جهانی از ۲۲ تا ۲۷ آپریل ۲۰۲۴ میلادی

همانطور که در پشی بینی قیمت طلا در هفته چهارم فروردین نوشتیم، سایه ناامنی نظامی از بازار طلا رخت بربست. در این میان اخباری از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان منتشر شد. بااینحال بطور کلی درگیری بزرگ رخ نداد و آرامش به سرمایه‌گذاران بازگشت. قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی ثابت خود را در اوایل معاملات روز دوشنبه در بازار اروپا ادامه داد و در یک ساعت گذشته به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر یعنی حدود ۲۳۳۲ دلار سقوط کرد.

انتظارات مبنی بر اینکه درگیری بین ایران و اسرائیل باعث بدتر شدن اعتماد سرمایه گذاران نمی‌شود، که از لحن کلی مثبت در بازارهای سهام مشهود است. علاوه بر این، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در بحبوحه تورم همچنان چسبنده به تعویق بیندازد، همچنان از روند صعودی اخیر دلار آمریکا (USD) حمایت می‌کند. این به نوبه خود، به عنوان یک عامل کلیدی در جهت دور کردن جریان از فلز گرانبهای امن دیده می شود.

از طرف دیگر نیز افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در سال جاری تاثیر مهمی در قیمت انس جهانی خواهد داشت. بااینحال برای هفته‌های آینده معامله گران نیز قبل از انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ منتظر اعلام این داده‌های مهم اقتصادی هستند:

  • انتشار PMI جهانی در روز سه شنبه
  • گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول آمریکا
  • و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) آمریکا

این آمار‌های مهم در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شوند. تمام این موارد نشان می‌دهند که احتمالا قطعیت مهمی در مورد میزان قدرت ریزش قیمت انس طلای جهانی وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است در تا مشخص شدن داده‌ها صبر نموده و با احتیاط بیشتری در رابطه با قیمت جهانی انس طلا عمل نماییم.

نمودار قیمت اونس جهانی هفته اول اردیبهشت

تحلیل تکنیکال قیمت طلای آبشده ۱۸ عیار در بازار ایران هفته اول اردیبهشت

لطفا به نوسانات قیمت طلا در تصویر زیر توجه نمایید. همانطور که می‌بینید طلا از کانال صعودی خود خارج شده است. قیمت طلای ۱۸ عیار داخل در حال حاضر به مسیر خود در محدوده رنج ادامه می‌دهد. مطابق با تحلیل و پیش بینی هفته گذشته، قبل از خروج از کانال، قیمت یکبار دیگر خود را به محدوده میدلاین رساند. این صعود یک فرصت سود ۵ درصد برای نوسان گیر‌ها بود. پس از این صعود قیمت به ناحیه عرضه مهم رسید که برای نوسانگیران محل خوبی برای خروج از بازار و کمین برای فرصت دوباره بود.

اولین روز هفته اول اردیبهشت ریزش قیمت طلا آغاز شد. این ریزش که در تعطیلی بازار جهانی رخ داد، قیمت را بطور کامل از کانال نزولی خارج نمود. این افت قیمت مطابق پیش بینی هفته گذشته ما و پس از رسیدن به ناحیه عرضه در روز قبل اتفاق افتاد. طلا برای خرید بلند مدت همواره انتخاب خوبیست. بااینحال باتوجه به تحلیل تکنیکال، یکی از سناریو‌‌های زیر برای ادامه هفته مورد انتظار است:

  • قیمت یک خط روند صعودی و کانال صعودی قوی را شکسته است. این شکست توسط یک کندل نزولی بزرگ صورت گرفته است. باتوجه به این نکات قیمت می‌تواند تا ناحیه تقاضا حدود ۳۵۰۰۰۰۰ تومان ریزش داشته باشد. در این ناحیه پس از دریافت کندل‌های تاییدیه می‌توان برای خرید اقدام نمود. در این حالت ممکن است قیمت می‌تواند تا ناحیه شکست کانال و پس از آن تا ناحیه عرضه صعود کند.
  • در این سناریو هم ریزش تا ناحیه تقاضا محتمل است. بااینحال نرخ طلا ممکن است قبل از آن به کف کانال پول بک بزند. به همین دلیل مشاده تایید‌های قوی قبل از خرید بسیار مهم است. قیمت پس از رسیدن به کف کانال صعودی که از آن خارج شده‌است، احتمالا خواهد ریخت.
  • قیمت ممکن است از اینجا تا ناحیه عرضه حرکت کند. در این حالت و در آن زمان باید انگالف‌های نمودار را بررسی نمود تا حرکت بعدی قیمت مشخص گردد.
  • همانند سناریو اول قیمت ممکن است تا ناحیه تقاضا کاهش یابد. اینبار نیز در این ناحیه تحلیل کندل‌ها شکسته شدن یا نشدن آن را مشخص خواهد نمود.

پس از تحریر

تحلیل و پیش بینی که مطرح نمودیم بر پایه آمار و علم اقتصاد استوار است. از طرف دیگر همواره جهان آبستن مسائلیست که در چند لحظه تمام معادلات را برهم می‌ریزند.قیمت طلا در حالت کلی و با دید بلندمدت همواره درحال افزایش است. این موضوع نیز تنها مختص ایران نیست و در تمام جهان برای حفظ ارزش پول در مقابل تورم از طلا استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاری در طلای آبشده یک تصمیم ایمن است که سودی تضمین شده‌ دارد. سرمایه گذاران هر ریزش و لاصلاح قیمت طلا را یک فرصت خرید بیشتر می‌دانند. شما می‌توانید از طریق پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلای آبشده پرنیان از طریق معاملات طلا کسب سود کنید.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه