پیش بینی قیمت طلا هفته دوم خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا هفته دوم خرداد

خرداد ۱۴۰۳ با خبر سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور آغاز شد. این اتفاق هر کشوری را دچار استرس و ابهام خواهد کرد. ایران عزیز ما نیز از این موضوع استثنا نیست. از نظر قانون مسیر البته کاملا شفاف است. قرار است انتخاباتی در ۱۰ تیر ماه برگزار گردد تا مردم رئیس جمهور جدیئد را انتخاب نمایند. اما همین موضوع نیز ابهامات اقتصادی زیادی را خلق می‌کند که بر پیش بینی‌ قیمت طلای آبشده تاثیر مهمی خواهند داشت. چند نکته مهم وجود دارد:

  • هر دولت در ابتدای کار مواضع و سیاست‌های کلی اقتصادی خود را اعلام می‌کند. سرمایه گذاران کلان نیز براساس همین سیاست‌ها ریسک ها را پیش بینی و اقدام به تغییر در سبد سرمایه و دارایی خود می‌کنند. اینکه یک دولت زودتر از موعد بپایان برسد، قطعا بر بازدهی‌ها تاثیر خواهد داشت.
  • از امروز تا روز انتخابات و استقرار دولت جدید، همچنان ابهام برای سرمایه گذاران ادامه خواهد داشت. همانطور که گفتیم ابهام از نظر حقوقی و سیاسی وجود ندارد زیرا قانون اساسی مسیر اقدامات فوت یا کناره گیری رئیس جمهور را پیش بینی نموده است. آنچه ابهامات اقتصادی در بهار و تابستان ۱۴۰۳ بوجود می‌آورد نامشخص بودن سمت و سوی دولت آینده و رابطه آن با مجلسیست که مامورت خود را تازه آغاز نموده‌است.

البته مسیر کلی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ مشخص هستند. متغیر‌‌های اصلی این موضوع در این مدت میزان رو به رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است. بااینحال این ابهامات در پیش‌بینی‌های هفتگی قیمت طلا موثر هستند. همچنین سیاست‌های کلی دولت‌ هستند که مشخص می‌کنند طلا با چه دامنه‌ای حول قیمت تعادلی خود نوسان خواهد نمود.

پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته دوم خرداد ۱۴۰۳

مطابق پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد ۱۴۰۳ قیمت پس از برخورد با خط روند نزولی شروع به ریزش کرد. همانطور که هفته قبلا نیز نگاشتیم اخبار می‌توانند در کوتاه مدت تنش و نوسانات قدرتمندی ایجاد نمایند. از آنجایی که روند نزولیست قطعا این نوسانات نمی‌توانند ادامه دار باشند اما می‌توانند الگو‌های تحلیل تکنیکال را تغییر دهند. در هفته گذشته نیز روند نزولی طلا که از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده بود، ادامه یافت. این ریزش تا ناحیه مقاومت ۳۲۰۰۰۰۰ تومان نیز برای هرگرم طلای آبشده ادامه یافت. بااینحال واکنش قیمت به این محدوده یک خط روند صعودی ضعیف ایجاد نموده‌است که ممکن است بتواند در آینده بر قیمت تاثیر بگذارد.

در یک نگاه کلی شاید بتوان گفت الگوی مثلثی که هفته گذشته رسم کردیم از پایین شکسته است. حال باید دید واکنش این شکست با خط روند صعودی که پس از پولبک به کف مثلث ایجاد شده‌است، چگونه خواهد بود. در این مدت روند طلا نزولی بود اما اکنون و پس از واقعه سقوط هلیکوپتر، این نزول ممکن است تحت تاثیر اخبار متحول شود. مهمترین خبری که می‌تواند دوباره قیمت طلا را صعودی کند احتمالا به تایید یا رد صلاحیت نامزد‌ها و سپس نتیجه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری باشد. این اخبار نشان خواهند داد که اقتصاد کشور در چهارسال آینده به کدام سمت خواهد چرخید. البته این اخبار در صعودی بودن کلی قیمت طلا در طولانی مدت تاثیر ندارند، تنها می‌‎توانند نوسانات میان مدت و کوتاه مدت ایجاد کنند.

سناریو‌های صعودی یا نزولی قیمت طلای آبشده هفته دوم خرداد ۱۴۰۳

  • اگر قیمت طلای آبشده بتواند در ادامه هفته دوم خرداد ۱۴۰۳ مقاومت ۳۳۰۰۰۰۰ را با کندل خوبی بشکند، خود را تا خط روند نزولی خوهاد رساند.
  • در صورت افت قیمت نیز پله اول ریزش محدوده ۳۲۰۰۰۰۰ تومان برای هر گرم طلای آبشده است. با توجه به شرایط کنونی بازار در آن ناحیه نیز احتمال ادامه ریزش وجود دارد. تمام این مسائل در نحوه برخورد و واکنش به مقاومت‌ها و حمایت‌ها مشخص می‌شوند.

اگر به قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت درحال خرید طلا هستید، این قیمت‌ها می‌توانند در چشم انداز چند ماه آینده جذاب باشند. اما اگر درحال نوسانگیری هستید، ماجرا فرق می‌کند. در این حالت باید به دقت واکنش قیمت طلای آبشده را به نواحی پیش بینی شده در نظر بگیرید. قبل از هرگونه ثبت اردر خرید نیز حتما تا دریافت تاییدیه صبر نمایید. شما می‌توانید از طریق پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلای آبشده پرنیان در لحظه و با قیمت دقیق بازار در طلای آبشده سرمایه گذاری نمایید.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه