پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم تیر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا هفته دوم تیر 1403

هفته اول تیر ۱۴۰۳ به هیاهوی انتخابات گذشت. نامزد‌های انتخاباتی برنامه‌های خود را مطرح نمودند و در مناظرات شرکت کردند. واکنش قیمت طلای آبشده اما به این هیاهو رشد و افزایش بود. روند نزولی قیمت طلا و اصلاح قیمت که از هفته آخر فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود، در هفته آخر خردادماه ۱۴۰۳ به پایان رسید. ۲۶ خرداد مطابق پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد قیمت طلای آبشده بطور کامل از خط روند نزولی خارج شد. قیمت در ادامه به مدت ۱۴ روز معاملاتی در ناحیه‌ای که رسم کرده بودیم به نوسان پرداخت. همراهان عزیز ما توانستند با توجه به نواحی رسم شده سود ۵ درصدی در یک هفته کسب نمایند. در ادامه به بررسی سناریو‌های قیمت و تحلیل تکنیکال قیمت طلا برای هفته دوم تیر ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم تیر ۱۴۰۳

همانطور که در هفته‌های گذشته و در پیش بینی قیمت طلای آبشده منتشر نمودیم، طلا از یک نزول پرفشار خارج شده‌است. قیمت در پایان این موج اصلاح و ریزش در یک منطقه رنج ماندگار شد. در این دوماه قیمت برخورد‌های زیادی با سقف و کف این تریدینگ رینج داشت. بااینحال اکنون بنظر می‌رسد تحت تاثیر یک کانال صعودی قیمت توانسته از ناحیه خارج گردد.

همانطور که می‌یبنید همچنان امکان بازگشت قیمت به محدوده رنج وجود دارد. به همین دلیل باید بازار راتحت نظر گرفته و پیش از هر خرید یا فروشی کندل‌های تاییدیه را بررسی نماییم. بااینحال در صورت رشد قیمت، اولین ناحیه‌ای که می‌تواند از افزایش قیمت طلای آبشده در هفته دوم تیر ۱۴۰۳ جلوگیری نماید، محدوده ۳۶۵۰۰۰۰ تومان است.

در صورت ریزش نیز باید منتظر واکنش قیمت به کف کانال صعودی باشیم. قیمت طلای آبشده در هفته دوم تیر‌ماه ممکن است به محدوده رنج بازگردد. در این حالت همچنان نوسانات میان سقف و کف کانال قابل انتظار خواهد بود.

تحلیل و پیش بینی قیمت انس جهانی در هفته دوم تیر ۱۴۰۳

داده های کلیدی تورم ایالات متحده آمریکا که در روز جمعه منتشر شد و مجدداً این مسئله را تأیید کرد که فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر و دوباره در دسامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. با این اوصاف، اظهارات اخیر تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC نشان داد که بانک مرکزی عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

قیمت اونس جهانی هفته دوم تیر 1403

در همین حال، دیده می شود که دلار آمریکا (USD) عقب نشینی اصلاحی پس از PCE آمریکا را از یک اوج دو ماهه تمدید می کند. جدای از این، تنش های ژئوپلیتیکی مداوم و عدم اطمینان در مورد نتیجه نهایی انتخابات زودهنگام شوکه کننده فرانسه تا حدودی از پناهگاه امن حمایت می کند. در همین حال، افزایش احتمال ریاست‌جمهوری ترامپ، نگرانی‌ها را در مورد اعمال تعرفه‌های تهاجمی افزایش داد که می‌تواند تورم را تقویت کند و باعث افزایش نرخ بهره شود. این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را به بالاترین سطح چند هفته ای سوق می دهد و باید هر گونه افزایش معنی دار را برای فلز زرد محدود کند.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه