پشی بینی قیمت طلا هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳

هفته چهارم اردیبهشت

کاهش قیمت طلا در هفته گذشته ادامه یافت. بنابر آنچه پیش بینی کرده بودیم، طلا نتوانست از محدوده مقاومت ۳۵۰۰۰۰۰ تومان عبور کند. درحال حاضر نیز به یک ناحیه حمایتی رسیده‌است که در ادامه در موردش مفصلا صحبت خواهیم نمود. از سوی دیگر قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی نیز در هفته گذشته رو به کاهش بود. در ادامه به بررسی قیمت انس جهانی و پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته چهارم اردیبهشتداخل از منظر تکنیکال و بنیادی خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازار طلا با تحلیل تکنیکال قیمت هرگرم طلای آبشده در هفته چهارم اردیبهشت

قیمت طلای آبشده هفته چهارم اردیبهشت

قیمت هرگرم طلای آبشده در بازار ایران همچنان در محدوده ۳۳۰۰۰۰۰ و ۳۵۰۰۰۰۰ قرار دارد. کندل فردا سه شنبه برای مشخص شدن جهت حرکت طلا در ادامه هفته و حتی هفته آینده بسیار مهم خواهد بود. همانطور که می‌بینید اکنون طلا به محدوده حمایتی ۳۳۰۰۰۰۰ بازگشته‌است. با دیدن یک کندل خوب و تاییده مناسب می‌توان یک سود ۴ درصدی کوتاه مدت را تجربه نمود. البته این درصورتیست که یک کندل خوب به ما تاییدیه صعودی شدن بازار تا قیمت ۳۵۰۰۰۰۰ را صادر نماید.

در صورت شکست قوی حمایت می‌توان برای یک خرید پر سود در در قیمت‌های ۳۲۰۰۰۰۰ تومان و شاید کمتر برنامه ریزی نمود. باتوجه به شرایط بازار قیمت طلای آبشده در خرداد ۱۴۰۳ ممکن است بصورت مقطعی قیمت‌های کمتری را نیز ببینید. همانطور که قبلا عرض کردیم هر گپ ایجاد شده در نمودار قیمت طلای آبشده در قیمت‌های بیش از ۳۰۰۰۰۰۰ تومان می‌تواند یک ناحیه تصمیم ساز باشد. اگر به قصد نوسانگیری و کوتاه مدت قیمت طلا را دنبال می‌کنید باید بسیار مراقب این نواحی و واکنش قیمت به آنها باشید.

از طرف دیگر یک سناریو صعودی نیز وجود دارد. در صورتیکه واکنش قیمت به محدوده مقومت ۳۳۰۰۰۰۰ برگشت قیمت به بالا باشد احتمالا بتوان برای یک سود کوتاه مدت تا حوالی ۳۵۰۰۰۰۰ تومان برنامه ریزی نمود. توجه داشته باشید که برای تایید صعود گرفتن باید به حجم کندل و انگالف‌ها دقت ویژه داشته باشید. صبر برای مشاهده تاییدیه احتمالا از سود ما می‌کاهد. بااینحال از آنجاییکه درصد موفقیت سود نوسانگیری را افزایبش می‌دهد در میان مدت عایدی بیشتری برای سرمایه‌گذار خواهد داشت.

بررسی و پیش بینی تکنیکال قیمت انس جهانی در هفته چهارم اردیبهشت

اظهارات فدرال رزرو و گمانه‌زنی‌های فزاینده مبنی بر اینکه این ارگان ممکن است برنامه‌های کاهشی خود را به تعویق بیندازد، قیمت طلا را کاهش داده است. با این حال، نشانه‌هایی از ضعف اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً در آینده نزدیک از فلزات گرانبها حمایت خواهد کرد.

معامله گران طلا در روز دوشنبه سخنان جفرسون و مستر فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. در اواخر این هفته، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI)، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و خرده فروشی در کانون توجه قرار خواهند گرفت. داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار، امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش می‌دهند. اگر داده‌های اقتصادی بر این منوال باشند بر XAU/USD فشار فروش وارد خواهند نمود.

پشی بینی نرخ انس جهانی با تحلیل تکنیکال

همانطور که می‌بینید قیمت طلا در روز ۱۳ می با کاهش همراه بوده است. با این وجود، موضع صعودی فلز زرد دست نخورده باقی می‌ماند زیرا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (EMA) در نمودار چهار ساعته قرار دارد. حرکت صعودی توسط شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) حمایت می شود که نشان می دهد روند صعودی بیشتر مطلوب به نظر می رسد.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه