پیش بینی قیمت طلا هفته سوم خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا هفته سوم خرداد

هفته میانی خرداد هرسال عموما تحت تاثیر تعطیلات رحلت امام خمینی و قیام پانزدهم خرداد قرار می‌گیرد. بااینحال امسال هفته سوم خرداد ماه با ثبت نام داوطابلان انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری همراه بود. درحال حاضر موضوع انتخابات و گمانه زنی ها در مورد تایید یا رد صلاحیت شدن افراد مهمترین تیتر‌های سیاسی و اقتصادی هستند. همانطور که قبلا هم نوشتیم، تا زمان اعلام نتایج انتخابات، بازار‌ها بلاتکلیف خواهند ماند. اینکه چه گروه و جناحی پیروز انتخابات باشد، سیاست ایران در ۴ سال آینده را مشخص خواهد نمود. سرمایه گذاران کلان نیز منتظر هستند تا با سکانداران آینده اقتصاد کشور آشنا شوند و بتوانند برای آینده تصمیم گیری نمایند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری و پس انداز طلا هستید همیشه وقت خوبی برای خرید طلاست. شما می‌توانید ماهانه بخشی مشخص و ثابتی از درآمد خود را به طلاد تیدیل نمایید. با این روش شما در طول سال با قیمت تعادلی طلا خریده اید و نهایتا نیز پس از گذشت چند سال قدرت خرید پول خود را افزایش داده اید. اما اگر به دنبال کسب سود از نوسانات کوتاه مدت طلا هستید، در ادامه به بررسی، تحلیل و پیش بینی قیمت طلای آبشده بازار داخل و انس جهانی در هفته سوم خرداد خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت طلای آبشده بازار داخل با تحلیل تکنیکال

قیمت طلا در هفته گذشته بر اساس سناریو اول پیش بین ما حرکت نمود. قیمت موفق شد ناحیه ۳۳۰۰۰۰۰ را با یک کندل قدرتمند پشت سر بگذارد. این موضوع نشان داد که خریداران عزم راسخی برای رساندن قیمت به اعداد بالاتر دارند. بااینحال در موارد اینچنینی اینکه بدانیم در چه قیمتی سیو سود کنیم بسیار مهم است. در ادامه سناریو اول پیش بینی قیمت طلای آبشده در هفته دوم خرداد ۱۴۰۳، ما رسیدن قیمت به خط روند نزولی را موقعیتی برای سیو سود معرفی نمودیم.

عموما رسیدن قیمت به نواحی حساس می‌تواند محلی برای خارج کردن بخشی از پول باشد. این خط روند نزولی از اواخر فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده است. صعود قیمت تاکنون چهار بار با برخورد به آن متوقف شده است.اینبار نیز ریزش قیمت در رسیدن به آن دور از انتظار نبود. این نوسان یک سود حدود ۵ درصدی را در دو روز معاملاتی همراه خود داشت.

در روز‌های آینده نیز برخورد قیمت یا این سطح بسیار تعیین کننده خواهد بود. در صورت شکستن این خط روند نزولی می‌توان هدف بعدیس قیمت را محدوده ۳۵۰۰۰۰۰ دانست. البته در نظر داشته باشید که این خرید حتما باید پس از دیدن تاییدیه مناسب انجام شود. برخی معامله گران نیز عموما تا ایجاد پولبک و تایید دوباره صعود صبر می‌کنند.

از طرف دیگر ممکن است قیمت طلا در هفته سوم خرداد نیز نتواند این روند نزولی را تغییر دهد. بااینحال قیمت در این هفته باید بین شکستن خط روند نزولی یا ناحیه حمایت ۳۲۰۰۰۰۰ انتخاب نماید. در دیدگاه بلند مدت هر ریزش یک فرصت برای خرید بیشتر طلاست. اما اگر نوسانگیر هستید موضوع متفاوت است. در این حالت باید دقت بیشتری در مورد کندل‌ها و تاییدیه‌های قیمت در نواحی مهم داشته باشید.

تحلیل قیمت انس جهانی در هفته سوم خرداد ۱۴۰۳

داده‌های اقتصادی این هفته بیشتر آمار‌های اشتغال آمریکا را پوشش می‌دهند:

  • GOLTS Job Openings
  • ADP
  • NFP

این آمار‌ها نقش مهمی در تعیین جهت قیمت انس جهانی طلا دارند. این داده‌ها را بطور ماهانه یا فصلی منتشر می‌کنند. آنچه باید در مورد آنها در نظر بگیرید، تفاوت عدد اعلام شده با عدد دوره قبل و میزان پیش بینی است. اگر عددی که اعلام می‌شود از عدد قبلی بیشتر باشد، قیمت دلار آمریکا در جهان بصورت نوسانی افزایش می‌یابد. قیمت جهانی طلا در مواقعی که قیمت دلار افزایش می‌یابد، بصورت نوسانی کم می‌شود. .

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت انس جهانی طلا در هفته سوم خرداد ۱۴۰۳ زیر EMA 100 نمودار ۴ ساعته خود قرار دارد. قیمت انس جهانی طلا از ۲۳ می وارد یک ناحیه رنج شده است. قیمت در این مدت چهار بار کف ناحیه برخورد داشته و به سمت بالا حمایت شده است. بااینحال در روز‌های گذشته شاهد یک فیک بریک در این ناحیه بوده‌ایم. باتوجه به داده‌های اقتصادی می‌توانیم نسبت به واکنش قیمت به سقف و کف این کانال برنامه ریزی نماییم.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه