پیش بینی قیمت طلا هفته سوم تیر ۱۴۰۳

قیمت-طلا-پیش-بینی-هفته-سوم-تیر

قطعا مهمترین خبر هفته آینده مشخص شدن نتیجه انتخابات امروز است. تمام بازار‌ها نیز چشم به همین موضوع دارند. در میان مشاوران نامزد‌ها افرادی با گرایشات مختلف اقتصادی وجود دارند که هریک ممکن است سرنوشت مختلفی برای کشور در ۴ سال آینده رقم بزنند. بااینحال در مورد پیش بینی قیمت طلا و تروم یک چیز تقریبا قطعیست. قیمت طلا حداقل در سه سال آینده قطعا صعودی خواهد بود. این موضوع را نسبت نقدینگی به GDP، چشم انداز تورم، تراز تجاری کشور و چشم انداز قیمت جهانی طلا تضمین می‌نمایند. بااینحال این صعود قرار نیست بصورت یکدست و یکپارچه باشد. قیمت در مسیر خود اصلاحات زیادی خواهد داشت که فرصت‌های خرید هستند.

اینکه شنبه کدامیک از نامزد‌ها پیروز انتخابات باشد ممکن است بتواند تاثیرات نوسانی روی قیمت طلا بگذارد. بااینحال این تاثیرات تنها وقایع قابل تعبیر در تحلیل تکنیکال را با سرعت بیشتری به پیش می‌برند. در ادامه نواحی مهم قیمت طلای آبشده ۱۸ عیار را در هفته آینده بررسی می‌کنیم:

پیش بینی قیمت طلا هفته سوم مرداد ۱۴۰۳ با استفاده از تحلیل تکنیکال

آنطور که در هفته قبل نگاشتیم، قیمت وارد یک کانال صعودی شده است. در ادامه هفته گذشت نیز قیمت در همین محدوده باقی ماند و از کانال خارج نشد. در ادامه هفته گذشته نیز قیمت طلای آبشده به نزول در این محدوده ادامه داده و اکنون به نزدیکی میدلاین کانال رسیده است. باتوجه به رسیدن کانال به محدوده حمایتی قوی احتمال شکست قیمت ضعیف بنظر می‌رسد.

قیمت دو سناریو برای هفته گذشته در پیش دارد:

  • سناریو صعودی و افزایش قیمت طلای آبشده (ضعیف): درصورتیکه قیمت بتواند محدوده مقاومت را بشکند احتمالا بتواند خود را تا پایان هفته به ۳۶۵۰۰۰۰ تومان برساند.
  • سناریو ریزش قیمت طلای آبشده در هفته سوم تیر (قوی): در سناریو نزولی قیمت با سرعت به سمت محدوده ۳۳۰۰۰۰۰ تومان حرکت می‌کند. در این محدوده به کف قدرتمد حمایتی نزدیک می‌شویم. باتوجه به نفوذ ناموفق گذشتده بازار، احتمال شکستن این مقاومت چه در هفته آیند و چه در آینده بازار بسیار ضعیف است.

در مقالات تحت عنوان پیش بینی قیمت طلا، ما عموما سناریو‌های صعودی و نزولی را تشریح می‌کنیم. بازار همواره تحلیل پذیر است اما پیش بینی آن بصورت دقیق قیمتی یک رفتار حرفه‌ای نیست. بااینحال از آنجا که هدف ما افزایش سود شما از معامله طلا با پرنیان است، اینبار سناریو‌های مطرح شده را بصورت قوی و ضعیف مطرح نمودیم. در حالت کلی پس از سقوط بالگرد رئیس جمهور بازار‌ها دچار التهاب و بی‌برنامه‌گی بودند. با مشخص شدن نتیجه انتخابات در هفته آینده با احتمال بالایی بازار ارز و طلا برای مدتی در آرامش و بدون افزایش قیمت باشند.

همچنین اگر شرایط نوسانگیری طلا را ندارید، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ثروت سرمایه گذاری در طلای آبشده است. پیش نهاد می‌کنیم بطور متوسط هرماه درصد مشخصی از درآمد خود را به خرید طلا اخصاص دهید. این کار را برای دو یا سه سال بطور مداوم و بدون توجه به قیمت روز طلا انجام دهید. قطعا از نتیجه آن شگفتزده خواهید شد.

اشتراک گذاری نوشته
پست‌های مشابه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه